OPROEP: DOE MEE MET HET MARKTONDERZOEK START-UP VOOR LOKALE HANDELAARS

Oproep: doe mee met het marktonderzoek start-up voor lokale handelaars

Oproep: doe mee met het marktonderzoek start-up voor lokale handelaars

Vier studenten van een Executive MBA aan Antwerp Management School werken aan een een start-up voor lokale handelaars. Lancering is voorzien begin 2021. Doe mee aan het marktonderzoek! 

Het nieuwe concept heet Skippi. Skippi is een online order platform voor lokale handelaars die geconfronteerd worden met een snelle digitalisatie en systematisch klanten verliezen aan grote ketens zoals supermarkten. Op zich zijn er reeds tal van order platformen die door handelaars zelf worden gemaakt of die worden aangeboden per sector, zoals voor bakkers. Dit verloopt echter niet optimaal en hier wil men op in spelen. Wat Skippi zal onderscheiden is:

1. Sector overkoepelend 

een generiek platform waarop je als handelaar, inclusief bakkers, je producten kan laten bestellen. De consument haalt op een later tijdstip zijn order op bij jou in de zaak. Omdat het sectoroverschrijdend is, zullen er veel meer consumenten het platform raadplegen dan wat vandaag op winkel- of sectorspecifieke platformen gebeurt. 

2. Gebruiksvriendelijker voor consument 

één enkel platform voor al je aankopen, ongeacht de sector. Of het nu een bakker, slager, bloemenwinkel of café is, je kan op één en hetzelfde platform je order plaatsen. 

3. Fysieke connectie 

met klant behouden - de bestelling en betaling gebeurt online, echter de afhalen gebeurt fysiek door de klant in de winkel. Zou behoudt de handelaar de connectie met zijn klant. Op het platform zal de consument een reeks aan tools ter beschikking hebben om zijn aanbod aantrekkelijker te maken wat omzetverhogend moet werken. 

Doe mee met het marktonderzoek 

Alvorens dit concept verder vorm te geven, is er een marktonderzoek gestart. De studenten horen graag jouw mening. 
Meedoen aan het marktonderzoek kan HIER