Leverancier van betaaldiensten CCV publiceerde zijn nieuwste rapport met een overzicht van de trends op het vlak van betalen. Deze editie is natuurlijk doordrongen van de snelle veranderingen op vlak van elektronisch betalen die een gevolg zijn van de COVID-crisis die het leven van zowel consumenten als handelaren tot in de kern raakt.
Trend #1: Verkopen gebeurt omnichannel – en dit keer écht
Trend #2: De nieuwe rol van betaalterminals – meer dan betalen alleen
Trend #3: Mobiel staat centraal bij shoppen en betalen
Trend #4: Consumenten nemen het heft in eigen hand met selfservice
Trend #5: Loyaliteitsprogramma’s en het betaalproces gaan hand in hand
Trend #6: De EU verruimt haar betalingsstrategie en zet nieuwe standaarden
“De vorige editie van CCV Pulse stond helemaal in het teken van de consument die meer keuze wil en flexibiliteit, zowel op vlak van manier van shoppen als van betaalmethodes. Een ding is zeker: COVID heeft dit alles nog versneld. E-commerce gaat in stijgende lijn. In april 2020 tekenden we een stijging van op van 30% in vergelijking met het jaar ervoor. Ook het aantal contactloze betalingen kende een spectaculaire groei. De customer experience van het elektronisch betalen ging ook veel sneller vooruit dan we hadden verwacht. Dit zal in 2021 nog belangrijke gevolgen kennen”, zegt Enny van de Velden, Voorzitter van de Board en CCO van CCV Group.