Wanneer deze letters uit de pen vloeien is de verkiezing van de “Beste Bakkers van Vlaanderen” juist opgestart. Zoals met vele organisaties die voor het eerst lopen, komen ook hier reeds een aantal onvolmaaktheden boven water die in de toekomst zullen worden aangepakt.
Laat deze onvolkomenheden echter geen schaduw werpen op de aandacht die ambachtelijke bakker krijgt door de campagne die Het Nieuwsblad opzet rond de verkiezing van de “Beste Bakkers van Vlaanderen”. Mooie advertenties, artikels in de krant, een warme TV-spot, leuke radiospots en aandacht op radio Nostalgie kleuren deze actie. Zij tonen de lokale bakker als producent en als de leverancier van verse ambachtelijke producten. Daarom is het ons juist te doen.
De verkiezing zelf is bijzaak want laat ons eerlijk zijn: waarop gaat de consument zich baseren om bakker x te verkiezen boven bakker y? Is het de kwaliteit van de producten of het breed aanbod dat zijn keuze bepaalt. Is het de manier waarop hij bediend wordt of is het omdat hij gemakkelijk voor je deur kan parkeren?
Waarschijnlijk een combinatie van factoren. Weet echter dat de klanten die een stem op jou bakkerij hebben uitgebracht een fan jou zijn. Ook dat is leuk meegenomen met deze actie, je hebt er meteen aantal supporters bij.
Voor ons krijgen alle bakkers die zich samen met hun partners en medewerkers dag in dag uit inzetten de titel van “Beste Bakkers van Vlaanderen” Daar hebben wij alvast geen verkiezing voor nodig.
Directeur,
Bruno Kuylen