OPGELET! INVORDEREN VAN SCHULDEN BIJ CONSUMENTEN VANAF 1 SEPTEMBER MOEILIJKER!

Opgelet! Invorderen van schulden bij consumenten vanaf 1 september moeilijker!

Opgelet! Invorderen van schulden bij consumenten vanaf 1 september moeilijker!

Je stond er als ondernemer misschien niet meer bij stil, maar wist je dat het invorderen van - niet op tijd betaalde -schulden bij consumenten binnenkort een pak moeilijker wordt? De nieuwe wet daarover, die in maart van dit jaar door het federaal parlement werd goedgekeurd, treedt namelijk op 1 september in werking. Je bent dus maar beter voorbereid.

Wat verandert er?

  • Je moet bij wanbetaling altijd - gratis - een eerste herinnering sturen.
  • Vervolgens moet je 14 dagen wachten om verdere actie te ondernemen.
  • Verwijlintresten beginnen pas na die 14 dagen te lopen, tenzij je een "kleine onderneming" bent. 
  • Die verwijlintresten en schadebedingen zijn strikt geplafonneerd.
  • Meer info en wijzigingen vind je in Onze Passie september-oktober.

Wat nu?

  • Misschien is dit het moment om je "algemene voorwaarden" aan te passen. BAKKERS VLAANDEREN biedt je daartoe een gratis modeldocument aan dat je enkel nog moet personaliseren.
  • We hebben voor jou ook een hapklare modelbrief op de plank liggen, om een eerste herinnering uit te sturen.